پشتیبانی : 09124489340

همه چیز راجب چشمی دزدگیر

یکی از کاربردی ترین وسایل و تجهیزات امنیتی، چشمی دزدگیر می باشد که خیلی از افراد، در داخل خانه هایشان نیز از این چشمی ها استفاده می کنند.

چشمی دزدگیر علاوه بر قیمت مناسبش، راحتی نصب را برای خریداران به ارمغان آورده است. البته این موضوع نباید فراموش بشه که چشمی های دزدگیر پیشرفته ای هم در بازار وجود دارند که علاوه بر قیمت نسبتا بالای آنها، نصب آنها، نیاز به متخصص حرفه ای در این زمینه دارد.

اگر می خواهید شما هم مانند یک متخصص،همه چیز راجب چشمی دزدگیر رو بدونید، ادامه مطالب را حتما مطالعه کنید.

تامین کننده امنیت شما، حفاظت کالا

چشمی دزدگیر چیست؟

یکی از اصلی ترین عضویت های مداری دستگاه های دزدگیر می باشد که توانایی تشخیص ورود غیر مجاز را دارد.

چشمی دزدگیر، توانایی تشخیص افراد سارق را با توجه به گرمای بدنشان دارد و هنگامی که بخواهند سارقین به منطقه ای که تحت پوشش چشمی دزدگیر می باشد، نفوذ کنند، بلافاصله آژیر به صدا در می آید.

این سیستم علاوه بر هشدار به نصب کننده و کاربر، می تواند به مراکز امنیتی(پلیس) گزارش ورود غیر مجاز را ارسال کند. این تنظیمات در بسیاری از مراکز تفریحی، بانکداری و همینطور بیمارستان ها و طلافروشی ها مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع چشمی دزدگیر

با توجه به مکانی که چشمی دزدگیر در آنجا استفاده می شود، نوع آن نیز متفاوت است، در اینجا با انواع چشمی دزدگیر آشنا می شوید.

چشمی مادون قرمز Passive Infrared Motion Detectors

این سنسورها به عنوان سنسورهای PIR شناخته می‌شوند، افراد زیادی از این چشمی دزدگیر استفاده می کنند به دلیل اینکه از ساده ترین سنسورهای حساس به مادون قرمز به شمار می رود و با کوچکترین حرکت شناسایی و فعال می شود، از این چشمی می توان در مکان های خلوت و کم رفت و آمد استفاده نمود اعم از موزه ها و مکان های نگهداری کلکسیون.

سنسور چشمی بیم خطی

این چشمی به سنسور لیزری معروف شده است به این دلیل که دارای خطوط نامرئی می باشد که می تواند حرکت افراد را تشخیص دهد.

نحوه عملکرد این چشمی اینگونه است که سه یا چهار خط لیزری در محیط می تابد که با استفاده از این خطوط از محیط حفاظت می کند.

هنگامی که انسان یا حیوانی از این خط ها عبور کند چشمی سریع عمل میکند و آژیر آن فعال می‌شود، از این چشمی ها بیشتر در محیط و فضاهای باز استفاده می شود(بالکن، حیاط، باغچه، باغو پارکینگ).

خب برای درک بهتر شما عزیزان، مثالی میزنم از دستگاهی که از این سنسور بهره مند می باشد، دستگاه های بارکد خوان در فروشگاه های بزرگ، که هم داخل ریل و هم روی دستگاه تفنگی خود، از این سنسور استفاده می کنند تا تعداد کالا های رد شده و همینطور نوع کالا را مشخص کنند.

چشمی حرکتی ماکروویو

این چشمی جزء سنسورهای برتر است به جهت اینکه تحت تاثیر حواس ارتعاش خفاش‌ها عمل می‌کند. هنگامی که در حال کار کردن است با استفاده از ارسال موج و نوع بازگشت آن، تصویر محیط مورد نظر را شناسایی می‌کند.

به همین دلیل با کوچکترین تغییر در این محیط آن تصویری که برایش شناخته شده بود از بین می‌رود و این از دیدگاه چشمی یعنی یک ورود غیر مجاز که باید سریع آن را گزارش دهد.

چشمی حرکتی وزنی دزدگیر

این نوع چشمی طوری ساخته شده که به راحتی حضور انسان یا حیوان ها را تشخیص می دهد. نحوه عمل این چشمی دزدگیر، این گونه است که بر اساس حجم موجود می تواند به راحتی همه چیز را شناسایی کند. سنسور وزنی همین طور می تواند میزان وزنی که وجود دارد را بسنجد، این چشمی برای حیوانات که بین ۱۵ تا ۴۵ کیلوگرم هستند در نظر گرفته شده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از قابلیت ها و قیمت های سنسور های چشمی دزدگیر کلیک کنید.

tamper در چشمی دزدگیر چیست؟

دوست دارید بدانید که تمپر در چشمی دزدگیر چیست و چه کاربردی دارد؟ اطلاعاتتان در این زمینه کافی نیست و میخواهید بیشتر بدانید؟پس برو بریم.

تمپر این گونه کار می کند که برای بازکردن پوشش یا قاب سیستم یا چشمی دزدگیر دسترسی را برای اجزای داخلی فراهم می کند، تمپر همچنین یک سوئیچ است که برای باز شدن سیستم دزدگیر بدون اطلاع قبلی از صاحب سیستم جلوگیری می کند. برای مثال باز کردن یا شکستن قاب یک چشمی دزدگیر باعث فعال شدن سوئیچ تایمر می‌شود و به دستگاه هشدار لازم را می‌دهد.

مراحل تست چشمی دزدگیر

تنظیمات چشمی دزدگیر بستگی به تنظیم برد چشمی، تنظیم LED یا نمایشگر چشمی، تنظیم جامپر چشم و برد چشمی در دزدگیر دارد‌.

  • تنظیم برد چشمی دزدگیر
  • تنظیم LED چشمی دزدگیر
  • تنظیم جامپرهای PULSE و تنظیم حساسیت چشمی دزدگیر
  • تنظیمات چشمی دزدگیر و برنامه ریزی ۲۴ ساعته

5علت روشن نشدن چشمی دزدگیر

  1. نصب غیر اصولی دزدگیر و یا دوربین مداربسته متصل به دزدگیر (سیم کشی غلط)
  2. خراب بودن و یا مشکل داشتن سنسورها و چشمی های سیستم امنیتی
  3. کافی نبودن منبع تغذیه یا تمام شدن باتری های دستگاه
  4. نصب نامناسب برخی سنسورهای مخصوص
  5. مشکل داشتن ریموت دزدگیر اماکن

مکان هایی که برای نصب چشمی مناسب نیستند

1_رو به روی پنجره: اگر چشمی در این مکان نصب شود ممکن است که سنسورهای حرکت حرارتی در برابر نور مستقیم خورشید قرار گرفته و دچار اشتباه شود.
2_کنار حرارت: چشمی ها نباید در کنار حرارت نصب شوند، به دلیل اینکه تغییر حرارت ممکن است که سنسور های مادون قرمز را باعث تحریک بکند و این احتمال وجود دارد که سنسور های حرارتی دچار تشخیص اشتباه شوند.
3_ جلوی درب ها: این مکان محل مناسبی برای نصب چشمی ها نیست به این خاطر که سنسورهای حرکتی برای بررسی تغییرات دما به محیط های بیشتری نیاز دارند.

جهت برقراری با مشاوران حفاظت کالا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و مشاوره خرید و حتی نصب دوربین مداربسته را از کارشناسان این حرفه دریافت کنید.

مدار چشمی دزدگیر

روش تست چشمی دزدگیر

نحوه تست چشمی دزدگیر به شرح زیر می باشد :

  • در اولین کار باید برد چشمی را تنظیم کنیم.
  • سپس ال ای دی چشمی دزدگیر را باید به درستی هدایت کنیم.
  • حساسیت های دزدگیر باید به درستی تنظیم شوند تا در هر برخورد و رد شدن اشیاء دچار فراخوان و اخطار نشود.
  • زون 24 ساعته دستگاه دزدگیر باید به تایم بندی مناسبی تنظیم و تعیین شود.

نحوه عملکرد چشمی دزدگیر چگونه است ؟

چشمی دزدگیر که مکمل پنل مرکزی به شمار می‌رود، عملکردهای مختلفی دارد اما در کل هرگونه ورود غیرمجاز را تشخیص میدهد و آژیر سیستم دزدگیر به صدا در می آید. اگر می خواهید به طور کامل بدانید که چشمی دزدگیر چگونه کار میکند، حتما این صفحه را مطالعه کنید.

آلارم کاذب به چه دلیلی اتفاق می افتد؟

مرغوب نبودن دستگاه ها، سنسورها و نصب در محل نامناسب می تواند از عوامل شایع در آلارم کاذب سنسور چشمی دزدگیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!