پشتیبانی : 09124489340

معرفی و کاربرد سیستم های حفاظتی و امنیتی

معرفی و کاربرد تجهیزات امنیتی و حفاظتی

مقدمه

سیستم های حفاظتی و امنیتی همانطور که از اسمشان پیداست لوازم و وسایلی هستند که از طریق آن ها امنیت مکان مورد نظر تامین خواهد شد ، چرا که که همه ما می دانیم نیاز به امنیت و حفاظت از جان و مال انسان ها در زندگی از نیاز های اولیه انسان ها تا کنون بوده است و  از آغاز بشریت تا کنون همواره  به نحوی سعی بر پاسخ به این نیازبوده ایم.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع سیستم های جدید امنیتی و حفاظتی به شیوه جدید و ساده تر و در عین حال مطمئن در میان آمد که این نوآوری جدید را سیستم های امنیت و حفاظت نام می برند.

دراین مقاله قصد دارم که که شمارا هر چه بیشتر با جزئیات و لزوم استفاده از این تکنولوژی آشنا کنم و همچنین کامل ترین اطلاعات از سیستم های امنیتی و حفاظتی را در اختیار شما خواهم گذاشت.

سیستم حفاظتی و امنیتی چیست؟

سیستم امنیتی و حفاظتی چیست

سیستم های حفاظتی یا امنیتی مجموعه ای از تجهیزات و دستگاه هایی هستند که برای حفاظت از اماکن مثل خانه،  مکان های عمومی و خصوصی، تجاری و اداری، بانک ها  و حتی محیط های باز مثل خیابان های شهر استفاده می شوند. خوشبختانه نظارت این سیستم بر اماکن داخلی و خارجی در راستای محافظت از جان و مال و اشیای مهم ،کمک شایان توجهی به افراد کرده است.

در تعریف ساده تر این سیستم مجموعه ای از دستگاه های الکترونیکی یکپارچه هستند که وظیفه آن ها حفظ امنیت در مقابل سارقان و حوادث غیر قابل پیش بینی می باشد.

کارشناسان شرکت حفاظت کالا در کنار شما هستند که جهت امنیت خانه یا ملک تجاری شما سیستم حفاظتی لازم و مناسب را برای آرامش خاطر شما معرفی نمایند

خلاصه ای از امنیت و حفاظت در طول تاریخ

به محض اینکه انسان ها اولین بار متوجه ارزش اموال و اشیاء با ارزش خود شدند شروع به حفاظت از آن ها کردند. اجداد اولیه ما که در غارها زندگی می کردند نیز سیستم امنیتی خود را راه اندازی کرده بودند. آن ها از سگ های نگهبان، شاخه های درختان برای درست کردن حفاظ و هرآنچه که لازم بود برای حفاظت از داشته های خود به کار می گرفتند. پس از آن مصریان نیز قفل هایی ساختند که یک سیستم پیچیده از سنجاق های چوبی بود که در بیرون در ساخته بودند. بعد ها رومیان قفل های فلزی را جایگزین قفل های چوبی مصریان کردند که به قفل پازل معروف است.

قرون وسطی نیز تدابیر امنیتی بیشتری مانند ساخت دیوارهای بلند، تیراندازی، خندق و پل برای عبور متجاوزان ارائه شد، اما دوره ویکتوریا نقطه عطف عصر صنعتی در زمینه امنیت  بود که در این دوره قفل هایی با امنیت و کیفیت بالا می ساختند که امروزه نیز قابل استفاده می باشند.

 با پیشرفت علم و فناوری امنیت راه طولانی را طی کرد که امروزه با انواع مختلفی از امنیت دیجیتال زندگی کنیم.

تاریخچه سیستم های حفاظتی و امنیتی

تاریخچه سیستم های امنیتی و حفاظتی

سال ها پیش سیستم های امیتی و حفاظتی پنل های ساده و قفل هایی بودند که به با گذشت زمان به  گجت هایی با  فناوری  پیشرفته تبدیل شدند. طی مطالعاتی که درباره تاریخچه این سیستم کسب کرده ام پایه های سیستم های حفاظتی و امنیتی امروزی طی نسل های قبل ایجاد و رشد کرده است.

بعد از پایان جنگ جهانی اول جنایات و سرقت افزایش یافت، در نتیجه آمریکایی ها در پی راهی برای محافظت از خود و دارایی هایشان بودند. این حوادث باعث شد تا تقاضای سیستمی هشداردهنده روز به روز بیشتر شود. پس سرویسی به نام درب لرزان راه اندازی شد . جالب است بدانید که این  سیستم گروهی از نگهبانان عصر بودند که هر شب درهای خانه های مردم را تکان می دادند تا از قفل بودن آن مطمئن شوند.

جدول زمانی زیر نشان می دهد که چه رویدادهایی باعث ابداع طراحی سیستم های امنیتی حفاظتی تا به امروز شده است.

اوایل دهه 1700 مخترع انگلیسی به نام تیلدزلی با استفاده از مجموعه ای از زنگ ها که به طور مکانیکی به قفل در متصل بودند اولین ایجاد زنگ هشدار درب را به وجود آورد.

وقتی مردم برای دستگیری مزاحم به صدای حیوانات یا زنگ های مکانیکی تکیه می کردند، در سال 1853 اولین سیستم الکترومغناطیسی توسط آگوستوس راسل پوپ ابداع شد، سازو کار این سیستم تماس مغناطیسی روی پنجره و درها بود که وقتی ضربه به آن وارد می شد سیگنال هایی از طریق یک تعدادی سیم ارسال می شد و زنگ هشدار را به صدا در می آورد.

قفل مکانیکی

ادوارد کالاهان در نیویورک با تشکیل تلگراف در سال 1871 شروع به تقسیم مناطق کرد که همگی به یک ایستگاه نظارتی متصل بودند، پس از آن سیستم هشدار نه تنها صاحبان خانه را بلکه پلیس و آتش نشانی را نیز از انجام سرقت آگاه می کرد و خواستار واکنش می شد.

در سال 1901 صنعت دزدگیر غوغا به پا کرد و به بانک ها، خزانه دارها، جواهر فروشان و ویترین فروشگاه های بزرگ فروخته شد.

سپس در اواخر دهه 1940 و با پیدایش حسگرهای الکترو مغناطیسی مدارهای هشداردهنده نامرئی جایگزین سیم ها و سطوح قابل نفوذ شدند که این امر منجر به افزایش سیستم های هشدار مخفی در بانک ها و موزه ها و اماکن امنیتی شد. در همان دهه با توسعه مادون قرمز و آشکارسازهای فراصوت امنیت از زنگ ها و سوت ها و سیستم های ساده به سیستم یکپارچه  تبدیل شد.

در سال 1968 نیویورک اولین شهری بود که دوربین های مداربسته را در امتداد خیابان برای مبارزه با جرم و جنایت

نصب کرد.

امروز دوربین های مداربسته به اندازه یک اینچ مربع و مجهز به لنزهای قدرتمند ساخته شده اند که با اتصال به اینترنت می توانند فیلم های ویدیئویی با کیفیت بالا ضبط و پخش کنند.

نوآوری های 20 سال گذشته در زمینه امنیت و حفاظت باعث شد از طریق سیستم عامل های جدید موبایل نظارت  کامل سیسام امنیتی از راه دور ممکن شود.

کاربرد سیستم های حفاظتی و امنیتی

کاربرد سسیستم های امنیتی و حفاظتی

عوامل بسیاری می تواند امنیت خانه ها، مراکز کسب و کار و افراد را به خطر بیندازد که سرقت از این دسته می باشد.

به منظور حفظ ارزش و سرمایه ، وجود یک سیستم حفاظتی و تامین امنیت در خانه و محل کسب و کار از اولویت های هر فرد و جزء ملزومات اجتناب ناپذیر می باشد.

 در چند دهه اخیر وجود محصولات حفاظتی برای کنترل حوادث باعث کاهش جرم و جنایت و سرقت نسبت به گذشته بوده است.

سیستم های حفاظتی انواع مختلفی دارند و به گونه ای طراحی شدند که در نقاط ورود به خانه یا هر محل دیگر با دریافت سیگنال از طریق حسگرها پیامی به پنل مرکزی ارسال می شود و باعث ایجاد هشدار می شوند.

هشدارها باعث اطلاع به صاحبان خانه یا صاحبان ملک های تجاری و غیره می شوند و آن ها را آگاه می سازند

البته دوربین های مداربسته نیز جزئی از نظارت تصویری محصولات حفاظتی می باشند که در تامین امنیت و آگاه سازی افراد نقش بسیار مهمی دارند.

ویژگی سیستم های حفاظتی و امنیتی

  • تامین امنیت خانه و مکان کسب و کار شما
  • کاهش سرقت اموال و اشیاء با ارزش
  • کاهش جرم و جنایت
  • افزایش ایمنی در ترافیک
  • قانونمندی در امور شهروندی
  • کنترل تخلف در فروشگاه ها کارخانه ها و محل های کسب و کار
  • شناسایی اقدامات تروریستی و سیاسی

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

انواع سیستم های امنیتی و حفاظتی

سیستم های حفاظتی و امنیتی با توجه به نحوه استفاده، نظارت بر اماکن داخلی و خارجی و بسته به شرایط محیطی به انواع مختلفی تقسیم می شود:

سیستم هشداری نظارتی

 این سیستم که معمولا برای منازل استفاده می شود از بهترین سیستم های امنیتی می باشد که به منظور راه اندازی یک شبکه امنیتی می توان از این سیستم استفاده کرد.سیستم هشداری نظارتی باعث می شود که با دیدن مورد مشکوک سریعا اقدامات لازم انجام شود.

سیستم هشداری بی سیم

سسیستم هشداری بی سیم یا وایرلس که قابلیت اتصال بدون سیم را دارند، برای ما این امکان را فراهم می سازند که در هر لحظه از وضعیت محل مورد نظر خود آگاهی داشته باشیم.

سیستم کنترل دسترسی

این سیستم قابلیت این را دارد که دسترسی و ورود به بخش های مشخص را برای افراد خاص محدود کند

سیستم نظارت ویدئویی

در سیستم های نظارت ویدئویی یا همان دوریبین های مداربسته نوعی عامل بازدارنده برای سارقین می باشند

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته که جزء تجهیزات حفاظتی و نظارتی به شمار می روند برای ما این امکان را فراهم می سازند که به راحتی در هر هر لحظه و هر مکانی که هستیم روی رایانه یا موبایل خود تصاویر ویدئویی را  به صورت ضبط شده یا آنلاین مشاهده و رصد کنیم. علاوه بر آن این دوربین ها  به ما حتی درمورد اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است اطلاعات می دهد. امکان مکالمه صوتی دوطرفه از دیگر امکانات دوربین های مداربسته می باشد.

 دوربین های مداربسته در پیکر بندی به دو دسته بی سیم و با سیم ، بر اساس تکنولوژی به 2 دسته تقسیم می شوند:

و از لحاظ ظاهری به دوبین مداربسته دام، دوربین مداربسته بولت، دوربین مداربسته اسپیددام یا PTZ، دوربین مداربسته کیوب، دوبین مداربسته چشم ماهی، دوربین مینیاتوری یا مخفی، دوربین باکس  تقسیم می شوند.

برندهای متنوعی در حوزه دوربین مداربسته در بازار ایران موجود می باشد که پرفروش ترین و معتبرترین آن ها برندهای داهوا، تی وی تی، هایک ویژن و هایلوک می باشند.

ویژگی های دوربین های مداربسته

  • کنترل امنیت
  • کنترل تردد و تخلف
  • کنترل ورود و خروج
  • نعقیب مجرمین و جلوگیری از وقوع جرم
  • حفاظت از اموال
  • مراقبت از کودکان و سالمندان
  • حفاظت از اماکن عمومی وشخصی
  • امکان مکالمه صوتی دوطرفه

دزدگیر اماکن

در تعریف ساده دزدگیر اماکن یا همان دزدگیر ساختمان می توان گفت تجهیزاتی هستند که در اماکن مختلف مانند خانه، اماکن تجاری یا اداری قابل استفاده می باشند که ورود افراد غیر مجاز به محل را هشدار داده  یا به عبارتی دیگر مچ سارقین را به راحتی می گیرد.

اجزای دزدگیر اماکن شامل پنل دزدگیر، زون ، سنسور یا چشمی ،مگنت، تلفن کننده، بلندگو، پدال، ریموت و ریپیتر می باشد. دزدگیر های اماکن مزایای بسیاری دارند که کاهش وقوع سرقت، مدیریت ساختمان، کاهش آتش سوزی و … را می توان نام برد. در زیر انواع دزدگیر اماکن که در فروشگاه حفاظت کالا موجود می باشد را نام برده ایم.

دزدگیر سیم کارتی،دزدگیر خط ثابت، دزدگیر تلفن کننده و سنسورها

انواع سنسور یا چشمی دزدگیر

سنسور حرکتی

حسگرهایی که تشخیص حرکت در محل نصب شده از وظایف اصلی آن هاست. این سنسورها با حرکت هر موجود زنده آژیر را به صدا در می آورند.

سنسور وزنی

این سنسور قابلیت تشخیص بر اساس وزن و حجم اجسام را دارد و ورود غیر مجاز به محیط را تشخیص می دهد. یکی از ویژگی های سنسور وزنی نگه داری از حیوانات خانگی میباشد، برای آشنایی بیشتر جهت خرید، می توانید مقاله معرفی و کاربرد سنسور وزنی را مطالعه کنید.

سنسور شوک و ضربه

با وارد شدن ضربه به دیوار این سنسور شروع به فرستادن سیگنال به دزدگیر می کند. سنسور شوک یا ضربه در انبار، بانک، طلافروشی و … مورد استفاده قرار میگیرد.

سنسور مادون قرمز

اساس کار سنسور مادون قرمز اندازه گیری اشعه مادون قرمز برگرفته شده از اشیاء، انسان ها  یا حیوانات است.

سنسور مگنت درب و پنجره:

مگنت درب و پنجره معمولا لای درب و پنجره و کمد ها  نصب می شود که با باز و بسته شدن و ارسال سیگنال صاحب خانه را مطلع می سازند.

برق اضطراری

برق اضطراری

به دلیل نیاز شدید انسان ها به نیروی برق ،سیستم برق اضطراری اختراع شد  تا در صورت قطعی برق به صورت موقت و تا زمان اتصال برق جایگزین برق شهری شود.

سیستم برق اضطراری در مکان های عمومی مانند بیمارستان ها (اتاق عمل) اتاق کامپیوتر، دیتا سنتر مراکز نظامی و امنیتی ، بانک ها، مجتمع های مجهز به آسانسور، فروشگاه ها و ادارات و غیره کاربرد فراوان دارند.

برق اضطرای شامل چند نوع مولد می باشد:

  • UPS
  • موتور برق یا ژنراتور
  •  پنل خورشیدی
  •  مزرعه بادی

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق

سیستم اعلام حریق مجموعه ای از تجهیزات مانند دکتور دود و دتکتور حرارت می باشد که برای هشدار خطر از طریق آژیر و شاسی مورد استفاده قرار می گیرد، این سیستم می تواند از بسیاری از خطرات مالی و جانی جلوگیری کند.

نصب و راه اندازی سیستم های حفاظتی و امنیتی

نصب و راه اندازی سیستم های حفاظتی و امنیتی

سیستم های حفاظتی و امنیتی مانند دوربین مداربسته و دزدگیر اماکن و سیستم اعلام حریق و برق اضطراری می باشند که

برای نصب سیستم های حفاظتی حتما بهتر است که توسط نصاب متخصص انجام بگیرد، پس اولین قدم برای نصب و راه اندازی این سیستم اعزام نصاب به محل مورد نظر است.

برای  نصب یک سیستم امنیتی و حفاظتی به نکات زیر توجه کنید:

1. از دفترچه راهنما برای تست سیتم هشدار امنیتی استفاده کنید.

2.نزدیک در ورودی و نزدیک به منبع برق پنل امنیتی وایرلس را نصب کنید.

3. حسگر و سنسورها را در سراسر خانه قرار بدهید.

4. کابل کشی ، داکت کشی، فلکسی کشی و نصب رک در صورت لزوم را انجام بدهید.

5. نصب اپلیکیشن مربوط روی موبایل یا رایانه جهت اتصال به سیستم حفاظتی

برای نصب دوربین های مداربسته پس از بررسی کارشناسانه نوع دوربین، کابل کشی و تنظیم زاویه دید، تنظیم دستگاه دی وی آر یا ان وی آر بسته به نوع دوربین مرحله آخر می باشد.

کارشناسان شرکت حفاظت کالا متشکل از افراد مجرب و متخصص سیستم های حفاظتی و امنیتی شما را به بهترین شکل ممکن نصب و با بهترین نتیجه آرامش خاطر شما را تضمین خواهند کرد.

خرید تجهیزات امنیتی و حفاظتی

برای داشتن امنیت اماکن مثل خانه و محل کار، ویلاهای دور از شهر همیشه نیازمند سیستم های حفاظتی مثل دوربین مداربسته یا دزگیر اماکن هستیم  تا از ورود غیر مجاز به حریم شخصی خود حفاظت کنیم. برای خرید و استعلام قیمت انواع سیستم های حفاظتی و امنیتی با با تماس بگیرید

برای حل این مشکل می توانیم با نصب انواع دزدگیر و سنسور این نگرانی رو از خود دور کنیم. شرکت حفاظت کالا تامین کننده بهترین سیستم های حفاظتی و امنیتی این مژده را به شما می دهد تا کالا ی مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت بازار تهیه و استفاده نمایید.

برای دیدن قیمت ها می توانید از صفحه فروشگاه دیدن فرمایید.

مزایای سیستم امنیتی و حفاظتی

مطالعات و شواهد نشان داده اند که خانه هایی که فاقد سیستم امنیتی و حفاظتی هستند در برابر مکان هایی که  مجهز به سیستم حفاظتی حرفه ای هستن احتمال سرقت تا 3 برابر بیشتر است چرا که سارقان فرصت طلب هستند و برای رسیدن به اهدافشان این محل های خطر کمتری دارد.

چک لیست امنیتی و ارزیابی ایمنی خانه

1 .مطمئن شوید که اشیائ قیمتی از خیابان قابل مشاهده نباشند

2.تا حدامکان سعی کنید نشان دهید که خانه شما مجهز به سیستم حفاظتی می باشد

3. ار درب های ایمن و ضدسرقت برای خانه یا محل مورد نظر خود استفاده کنید.

4. از نورپردازی مناسب و روشن کردن فضای باز برای بیرون از خانه استفاده کنید، چرا که ورودی تاریک نه تنها یک خطر است بلکه ماندد پهن کردن یک فرش خوشامدگویی برای سارقان می باشد.

(برخی از سیستم های امنیتی این امکان رادارند که از طریق اپلیکشین روی گوشی خود نور خانه را کنترل کنید)

5. مطمئن شوید که پلاک خانه سالم و مشخص باشد. (این گزینه برای پیدا کردن سریع خانه شما توسط پلیس یا آنش نشانی درجهت وقوع حادثه لازم است)

6. قبل از بازکردن درب حتما شخص پشت درب را شناسایی کنید.

7. کلید یدکی خانه داشته باشید و به یکی از معتمدین خود بسپارید.

8. سیستم اعلا حریق را منظم چک کنید

9. از دوربین امنیتی در حیاظ یا فضای بیرون از محل استفاده کنید

10. کپسول آتش نشانی همیشه در منزل خود داشته بایشید.

11. از سنسورهای حرکتی استفاده کنید.

سخن پایانی

در دنیای امروز نیاز به حفاظت و دفاع از حریم شخصی از هر گونه مزاحمی از اولویت های زندگی انسان ها می باشد که برای تامین این امنیت استفاده از سیستم ها و تجهیزات حفاظتی و امنیتی لازمه کار می باشد. کارشناسان حفاظت کالا جهت فروش تجهیزات مورد نظر با قیمت مقرون به صرفه درخدمت شما می باشند.

سیستم حفاظتی و امنیتی چیست؟

سیستم های حفاظتی و امنیتی مجموعه ای از تجهیزات می باشند که برای امنیت مکان های عمومی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم جان و مال افراد را در مقابل خطرات ایمن می سازد. دوربین های مداربسته، دزدگیر اماکن، سنسورهای دزدگیر، برق اضطرای و سیستم اعلام حریق زیر مجموعه سیستم های امنیتی می باشند.

سیستم های حفاظتی چه کابردی دارند؟

این سیستم علاوه بر اینکه جان و مال افراد را در مقابل خطرات ایمن می سازد، باعث کنترل ورود و خروج، تعقییب مجرمین، محافظت از خطراتی مثل آتش سوزی، حفاظت از کودکان و غیره کاربرد دارد.

چطور سیستم های حفاظتی را نصب کنیم؟

با مشاوره و تماس با یک شرکت معتبر تجهیزات حفاظتی و امنیتی می توانید خیال خود را از بابت امنیت و نصب حرفه ای سیستم های حفاظتی مثل دوربین مداربسته یا دزدگیر راحت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!