پشتیبانی : 09124489340

دزدگیر اماکن چیست ؟

دزدگیر اماکن چیست | کاربرد دزدگیر اماکن | انواع دزدگیر اماکن

نیاز بشر به امنیت را با هیچ چیزی دیگری نمی توان جایگزین کرد. اگر امنیت وجود نداشته باشد، حتی اگر سایر شرایط، از همه جهت ایده آل باشد، باز هم انسان حس خوبی را تجربه نخواهد کرد و زندگی، کیفیت لازمه را نخواهد داشت.

از زمانی که بشر متوجه شد برای احساس آرامش به امنیت نیاز دارد، وسایل مختلفی را ابداع کرده که یکی از آنها دزدگیر اماکن است. اگر نمی دانید دزدگیر اماکن چیست و انواع آن چیست، در ادامه این متن با ما همراه باشید؛ ما قصد داریم اطلاعات کامل و جامعی را در مورد این دستگاه امنیت ساز به شما ارائه دهیم.

لازم به ذکر است که حفاظت کالا یکی از معتبر ترین فروشگاه های فروش و نصب قطعات امنیتی در ایران می باشد.


دزدگیر چیست ؟


قبل از آنکه در مورد سوال دزدگیر چیست، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، جهت کامل شدن بحث می خواهیم در ابتدا در خصوص دزدگیر صحبت کرده و آن را به شما معرفی کنیم. همان طوری که از نام این دستگاه مشخص است، دزدگیر که به آن سیستم اعلام سرقت نیز گفته می شود، باعث ایجاد امنیت در محیط های بسته و یا باز می گردد.

وقتی حریم خصوصی شما به وسیله برخی افراد مورد تهاجم قرار می گیرد این سیستم، فعال شده و شما را مطلع می کند.
دزدگیرها، در مجموعه سیستم های امنیتی و حفاظتی قرار گرفته و از ورود افراد غیر مجاز به مکانی که شما در آن حضور دارید، جلوگیری به عمل می آورند. کار اصلی این سیستم، تشخیص و اعلام تحرکات غیر مجاز و در نهایت مطلع کردن بقیه افراد است.

به دلیل نوع عملکردی که این دستگاه دارد، حضور دزدگیرها را در بسیاری از جاها می توان مشاهده کرد. دزدگیرها از نظر شکل و نوع با هم تفاوت هایی دارند، اما همه آنها از نظر ساختار و عملکرد یکی بوده و اشتراکاتی بینشان دیده می شود.


دزدگیر اماکن چیست و به چه قطعاتی مجهز شده است ؟

دزدگیر اماکن چیست و به چه قطعاتی مجهز شده است ؟


یکی از انواع دزدگیر های موجود در بازار، دزدگیر اماکن نام دارد. این نوع، یک سیستم امنیتی بوده و معمولا در محیط های کاری نصب می گردد.

اگر شخصی بدون اجازه و به صورت غیر قانونی به فضاهایی که این دستگاه در آن قرار گرفته، ورود پیدا کند، با توجه به ساختار و عملکرد دزدگیر، مالک، در جریان قرار خواهد گرفت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و با کارشناسان و متخصصین حفاظت کالا در ارتباط باشید.


برای آنکه این دستگاه، وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، به قطعات متفاوتی مجهز شده است؛ حضور هر یک از این قطعات برای آنکه اطلاع رسانی و امنیت در محیط به خوبی صورت پذیرد، لازم و ضروری به نظر می آید. انواع قطعات به کار برده شده در ساخت دزدگیر اماکن به شرح زیر می باشد:
• سیستم مرکزی
• انواع سنسور
• پدال دزدگیر
• ریموت
• آژیر
• صفحه کلید
در ادامه، هر یک از این قطعات را به صورت جداگانه معرفی کرده و در مورد نحوه عملکرد و وظیفه ای که دارند، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.


سیستم مرکزی


سیستم مرکزی


یکی از قطعات و تجهیزات به کار رفته در دزدگیر اماکن، سیستم مرکزی است. مهم ترین وظیفه ای که این سیستم به عهده دارد، اتصال تمامی قطعات دزدگیر به موبایل فرد است.

در هر جایی که باشید، در صورتی که فردی بدون اجازه شما وارد محل کار و یا منزلتان شود، این سیستم مرکزی است که به شما اطلاع می دهد. البته دقت داشته باشید که سیستم مرکزی، خود نیز از اجزا و قطعات متفاوتی تشکیل شده است.


انواع سنسور


مهم ترین قطعه در دزدگیر اماکن، سنسور است. این قطعه، انواع و اقسام مختلفی دارد که به شرح زیر می باشد:


سنسور مخصوص ورود


سنسورهای ورود را در ورودی ها و جاهایی که دربی برای باز و بسته شدن وجود دارد، نصب می کنند و به همین جهت، دو قسمتی هستند. یک قسمت از این سنسور به قسمت بازشوی درب و قسمت دیگر از آن به چهارچوب متصل می گردد. با این ساختار دو قسمتی، وقتی درب و یا پنجره باز و بسته می شود، سنسورها فعال شده و مالک در جریان قرار داده می شود. خوب است بدانید که این نوع سنسور به یک مگنت مجهز شده است.


سنسور حرکتی

سنسور حرکتی


یکی از انواع سنسورهایی که در دزدگیرهای اماکن نصب می شود، سنسور حرکتی است. این سنسور را در ورودی های ساختمان نصب می کنند؛ در واقع جایی که بتوان حرکت را به راحتی تشخیص داد، نصب این نوع سنسور کارایی بالایی از خود نشان می دهد.


سنسور دود و یا گاز


از دیگر انواع سنسورها می توان به سنسور دو و یا گاز اشاره کرد. در داخل فضاهای بسته، چنانچه میزان دود و یا گازهای زیان آور افزایش پیدا کند، این نوع سنسور وارد عمل شده و اطلاع رسانی می کند.


سنسور شکست شیشه


نوع دیگری از سنسورهای موجود، سنسور شکست شیشه است. این نوع سنسور در صورت وارد آمدن ضربه و شکست شیشه به کار افتاده و مالک را در جریان قرار می دهد. سنسور شکست، شدت ضربه را به خوبی تشخیص می دهد.


پدال دزدگیر

پدال دزدگیر


از دیگر قطعات دزدگیر اماکن، پدال دزدگیر است. در جاهایی مانند صرافی، بانک، طلا فروشی و غیره که ممکن است تحت سرقت و دستبرد قرار گیرند، با کمک این پدال می توان آژیر را به صدا درآورد. اگر مالک در یکی از فضاهای یاد شده در فوق، حضور داشته باشد، اما دزدگیر غیر فعال باشد، در صورتی که به عنوان مثال، طلا فروشی مورد سرقت واقع شود، با فشار دادن پدال دزدگیر می توان آژیر را فعال کرد.


ریموت


ریموت ها یکی از بهترین اجزایی هستند که می توانند به راحت تر کردن انجام امور کمک کنند. در اینجا نیز اگر بخواهید دزدگیر را هر چه سریع تر فعال و یا غیر فعال کنید، ریموت ها هستند که می توانند به شما در انجام این فرآیند کمک کنند.


آژیر


آژیرها، از مهم ترین قطعات در دزدگیر اماکن به شمار می روند. وقتی این سیستم، تحرکات غیر مجاز را شناسایی می کند، به کمک آژیر و صدایی که از آن بلند می شود، مالک متوجه شده و در جهت دفع خطرات احتمالی، اقدام موثری انجام می دهد. از آنجایی که آژیر صدای بلندی دارد، سارقان دچار وحشت شده و به سرعت، محیط را ترک می کنند.


صفحه کلید

صفحه کلید


تمامی دزدگیرهای مدرن امروزی به یک صفحه کلید برای افزایش امنیت مجهز شده اند. برای فعال کردن و یا غیر فعال کردن دزدگیر اماکن، نیاز به ورود یک کد می باشد؛ این کد را به کمک این صفحه کلید وارد می کنند.


انواع دزدگیر اماکن


هر چقدر که تکنولوژی پیشرفت می کند، تنوع در تولید انواع دزدگیر نیز رو به افزایش می گذارد. انواع دزدگیر اماکن به شرح زیر می باشد:


دزدگیر های آژیری


یکی از انواع دزدگیرها، آژیری هستند. این نوع دزدگیر یکی از ابتدایی ترین انواع دزدگیرهایی بود که به بازار وارد شد. در سیستم این نوع دزدگیر، سنسورهای حرکتی قرار داده شده و به محض مشاهده هر گونه حرکت، فرمان به سیستم مرکزی ارسال شده و صدای آژیر بلند می شود. از جمله مزیت های این نوع دزدگیر می توان به قیمت پایین آن اشاره کرد و از جمله معایب آن نیز می توان به پایین بودن امنیت، مجهز نبودن به قابلیت کنترل از راه دور و قطع دزدگیر به محض قطع شدن تلفن اشاره کرد.


دزدگیر های سخنگو

دزدگیر های سخنگو


از دیگر انواع دزدگیر می توان به دزدگیرهای سخنگو اشاره کرد. این نوع، از جمله انواع دزدگیر محبوب در بازار بوده و بسیاری افراد برای ایجاد امنیت در محل کار خود و یا محل زندگی از آن استفاده می کنند. از جمله قابلیت ها و مزیت های دزدگیر سخنگو می توان به قابلیت ضبط پیام صوتی اشاره کرد. قیمت مناسب و مجهز بودن به اپراتور زبان فارسی از دیگر مزیت های این سیستم است. از جمله عیوب این سیستم می توان به قطع ارتباط با شماره ثبت شده در سیستم به هنگام قطع شدن تلفن اشاره کرد.


دزدگیر های سیم کارتی


از دیگر انواع دزدگیر اماکن می توان به دزدگیرهای سیم کارتی اشاره داشت. در جاهایی که سیستم تلفن وجود ندارد، این نوع دزدگیر کارایی بالایی از خود نشان خواهد داد. با قرار دادن یک سیم کارت در دزدگیر، برقراری ارتباط، بسیار راحت خواهد بود و هر زمان که محلی مورد سرقت واقع شود، سیستم با مالک تماس گرفته و او را در جریان قرار می دهد.

دزدگیر سیم کارتی قابلیت کنترل از راه دور را داشته و با کمک نصب اپلیکیشن می توان به راحتی آن را فعال و یا غیر فعال کرد.

برای مشاهده محصولات این چنینی به صفحه دزدگیر سیم کارتی مراجعه کنید.


دزدگیر بی سیم

دزدگیر بی سیم


از دیگر انواع دزدگیر اماکن موجود در بازار، دزدگیرهای بی سیم هستند. این نوع دزدگیر، بی نیاز از سیم کشی بوده و به همین جهت زیبایی ساختمان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. برقراری ارتباط بین سنسورهای تشخیص دهنده و سیستم مرکزی به صورت وایرلس صورت می گیرد.

برای مشاهده تمامی دزدگیر ها می توانید به صفحه دزدگیر اماکن مراجعه کنید.

مصرف بالای باتری و حساسیت به نویز از جمله معایب این سیستم می باشد. در ضمن، دزدگیرهای بی سیم قیمت بالایی دارند، اما به دلیل عدم نیاز به سیم کشی می توانند از هزینه ها بکاهند.


بهترین دزدگیر اماکن


متاسفانه در سال های اخیر، میزان دزدی از اماکن مختلف به شدت افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث افزایش نیاز به نصب دزدگیر اماکن شده است.

شرکت های زیادی در حوزه تولید این دستگاه در حال فعالیت بوده و به همین واسطه، انواع و اقسام دزدگیر را می توان در بازار مشاهده کرد. اگر در شغل شما امنیت حرف اول را می زند و می خواهید این فاکتور مهم را به محل کارتان اضافه کنید، توصیه می کنیم قبل از خرید دزدگیر، این قسمت از متن را که در رابطه با بهترین دزدگیر اماکن می باشد، مطالعه کنید.

بهترین دزدگیر اماکن موجود در بازار به شرح زیر است:


دزدگیر فایروال

دزدگیر فایروال


یکی از برندهای تولیدکننده دزدگیر در کشور، دزدگیرهای فایروال هستند. این برند یک برند ایرانی است و در زمینه تولید انواع دزدگیر اماکن عمومی فعالیت می کند و از جمله برندهای مطرح و معتبر می باشد. محصولاتی که توسط این برند تولید می گردد، کیفیت خوبی داشته و با ضمانت 5 ساله به متقاضیان و خریداران ارائه می گردد. شرکت فایروال در تولید محصولات خود از بروزترین فناوری ها استفاده می کند.


برند GMK


دیگر برند ارائه کننده انواع دزدگیر اماکن، برند GMK است. این برند نیز محصولات امنیتی و حفاظتی متفاوتی را تولید کرده و به دلیل بالا بودن کیفیت در طراحی، از جمله برندهای مطرح در کشور می باشد. به کمک دزدگیرهای این برند می توان 3 منطقه را به صورت جداگانه توسط پیامک، ریموت، تلفن و اپلیکیشن های موبایل تحت نظر داشت.


پارادوکس


پارادوکس، برند دیگری است که می توان نام آن را در لیست بهترین برندهای تولیدکننده محصولات امنیتی و دزدگیر اماکن مشاهده کرد. قابلیت ها و امکانات متفاوتی در کالاهای تولیدی تحت این برند به چشم خورده و به همین سبب، در بسیاری از سازمان و ادارات بزرگ، دزدگیرهای این برند را می توان مشاهده کرد.

سوالات متداول

دزدگیر چیست ؟

همان طوری که از نام این دستگاه مشخص است، دزدگیر که به آن سیستم اعلام سرقت نیز گفته می شود، باعث ایجاد امنیت در محیط های بسته و یا باز می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

انواع دزدگیر اماکن کدامند ؟

دزدگیر ها انواع مختلفی دارند که در این صفحه به تمامی آنها پرداخته ایم و توضیحاتی کامل درباره آنها بریا شما عزیزان شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!