پشتیبانی : 09124489340

اجزای دزدگیر اماکن

برخورداری از امنیت برای انسان ها بسیار حائز اهمیت می باشد، در این صورت سعی دارند در شرایط مختلف محیط زندگی و کاری خود و خانواده را ایمن کنند. در همچین شرایطی استفاده از دزدگیر اماکن می تواند بسیار کاربردی باشد. عملکرد دزدگیر اماکن شبیه دزدگیر خودرو می باشد و همان طور که دزدگیر خودرو با انواع محرک ها علائم خاصی از خود نشان می‌دهد و شما را آگاه می سازد، دزدگیر اماکن نیز به همین گونه زمانی که با محرک ها که روبه‌رو می شود با هشدار هایی مانند ایجاد صدا، ارسال پیامک و مواردی دیگر صاحب آن مکان را مطلع می کند، به همین دلیل باعث شده دزدگیر اماکن بسیار مورد توجه قرار گیرد و خیال شما را راحت و آرامش خاطر به شما بدهد.

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل و جامع دزدگیر های اماکن بپردازیم.

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن یک سیستم فوق پیشرفته است که نقش مهمی در تامین امنیت مکان های مختلف ایفا می کند. این دستگاه با قرار گرفتن در جای مورد نظر امنیت آنجا را به دست خود می گیرد و در صورت ورود غیر مجاز یا دزدی که در آن محل صورت گیرد به صاحب آن اطلاع رسانی می کند.

این هشدار ها می تواند به انواع مختلفی صورت گیرد مثل صدای آژیر، پیامک متنی و زنگ، شما نیز می توانید در مواقع مختلف تنظیم کنید تا پیام های مختلفی را به شما ارسال کند، برای مثال در صورت متوجه شدن صدای شکستن یا فریاد پیامی به همین منظور ارسال گردد.

این سیستم قابلیت این را دارند که در صورتی که پیام خاصی دریافت کنند، غیر فعال شوند و یا مجددا فعال گردند. یعنی حتی اگر شما فاصله زیادی با سیستم دزدگیر داشته باشید، می توانید به راحتی با ارسال یک پیامک، سیستم را به کل فعال و یا غیر فعال نمایید. البته خوب است بدانید این ویژگی برای انواع خاصی از سیستم های دزدگیر، مثل تلفن کننده های سیم کارتی وجود دارد.
برای کنترل برخی از انواع پیشرفته تر این دزدگیر ها، امروزه اپلیکیشن ها و نرم افزار های مختلفی طراحی شده است که شخص به راحتی می تواند با استفاده از آن نرم افزار، به کنترل سیستم حتی از راه دور نیز بپردازد.
این سیستم ها، از تجهیزات بسیار جالب و متنوعی برخوردار هستند که در درک محرک و تشخیص خطر، بسیار مفید هستند.

اجزا و قطعات مختلف دزدگیر های اماکن

اجزا و قطعات

حسگر یا سنسور

سنسور ها تجهیزاتی هستند که مانند حواس پنج گانه انسان عمل می کند و در اطراف یا داخل محیط تحت نظر نصب می شود، حساسیت بالای این حسگر ها باعث می شود با استفاده از این ویژگی ها ورود افراد غیر مجاز را شناسایی کنند، سنسور ها دارای عملکرد های مختلفی هستند از جمله این عملکرد ها می توان به نظارت بر درب ورود و خروج و پنجره ها، ارتعاش، نشان دادن حرکت، صدا و … اشاره کرد.

برای مثال، دارای ردیاب های دود، حرارت و کربن مونوکسید هستند، که در صورت به وجود آمدن حریق و یا گاز گرفتگی این ردیاب ها سریعا فعال می شوند و هشدار می دهند. حتی ردیاب های شکستن شیشه نیز در این سیستم ها تعبیه شده است تا در صورتی که شخصی سعی دارد ورود غیر مجاز به فضا از طریق شکستن شیشه ها داشته باشد، سیستم بتواند به راحتی او را تشخیص دهد و هشدار دهی را آغاز نماید.

چشمی دزدگیر

چشمی دزدگیر یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن می باشد و همانطور که از نامش پیداست این بخش به نوعی نقش چشم را اجرا میکند و وظیفه دارد که لحظه به لحظه اطراف را زیر نظر داشته باشد و کوچکترین و ساده ترین محرک ها را دریافت کند، این چشم ها به حرکت بسیار حساس هستند و می توانند بهترین ردیابی را انجام دهند.

باطری دزدگیر

از مهمترین اجزای دزدگیر اماکن میتوان به باتری دزدگیر اشاره نمود وظیفه باطری دزدگیر اماکن شارژ کردن مدارات و سنسور ها و تامین ولتاژ در مواقعی که با مشکل قطعی برق مواجه هستیم است اکثریت باطری دزدگیر اماکن بین ۱ تا ۵ سال طول عمر دارد که که از عوامل آن میتوان به مارک و کارخانه سازنده و کیفیت ساخت آن اشاره کرد.

پنل دزدگیر

پنل دزدگیر از پر اهمیت ترین بخش پنل دزدگیر است که به آن لقب “قلب سیستم” را دادند ، زیرا تمامی اجزای موجود در دزدگیر اماکن باید به این پنل متصل باشند. این پنل می تواند به تمامی بخش ها فرماندهی دهد.

مگنت دزدگیر

مگنت دزدگیر

مگنت به معنای آهن ربا است و در دزدگیر اماکن نیز همچین ساختاری دارد. این مگنت ها مانند آهن ربا عمل می کنند و دارای دو قطب مثبت و منفی هستند. از مهمترین کاربرد این مگنت ها در درها و پنجره ها است که با باز و بسته شدن در یا پنجره مگنت ها از یکدیگر فاصله می گیرند و سیستم دزدگیر را فعال می‌کنند.

ریموت دزدگیر

ریموت دزدگیر باید سیستم دزدگیر اماکن را فعال و غیر فعال کند. ریموت ها در انواع مختلفی با کیفیت های مختلف و ویژگی های متنوعی هستند و می توانند از رنج ۵۰ متر تا ۱۵۰ متر را تحت پوشش خود قرار دهند.

بلندگوی دزدگیر

هنگامی که سیستم دزدگیر اماکن خطر را متوجه شود، بلندگوی دزدگیر به صدا در می آید و با پخش کردن صدا سعی در باخبر کردن صاحب مکان دارد. این بلندگوها در وات های مختلفی موجود هستند هرچه وات بلندگو بالاتر باشد بلندگو نیز از نظر ظاهری ابعاد بزرگتری خواهد داشت.

سیرن دزدگیر

سیرن، یک نوع آژیر است که در سیستم دزدگیر اماکن نقش بسزایی برای اعلام خطر و سرقت دارد، سیرن ها دارای دقت بالایی نیز هستند که می توان از آن در مکان های مختلف استفاده کرد، همچنین به دلیل ابعاد کوچک این دستگاه قابلیت قرارگیری در داخل دستگاه دزدگیر را هم دارد.

پدال دزدگیر

پدال دزدگیر اماکن در شرایط های مختلف کاربرد چندانی ندارد و فقط در شرایط خاصی این پدال ها به کار می آید که شخص با استفاده از دست و پاهایش بر این پدال ها فشار بیاورد تا باعث فعال شدن آن شود.

انواع دزدگیرها

دزدگیر های سیم کارتی

در مواقعی می توان از دزدگیرهای سیم کارتی استفاده کرد که برخی از اماکن خط تلفن ندارد و در صورت بروز هرگونه اتفاق برقراری ارتباط از طریق تلفن با صاحب مکان امکان پذیر نباشد، برای چنین مواقعی دزدگیرهای سیم کارتی به بهترین نحو مورد استفاده قرار می گیرد، با قرار دادن سیم‌کارت در این نوع از دزدگیرهای سیم کارتی می توانیم به آسانی با شماره تلفن‌های داده شده به دستگاه ارتباط برقرار کرد و سرقت را اطلاع رسانی کرد.

این نوع از دزدگیر ها از امنیت بالا برخوردار هستند و بسیار هوشمندانه عمل می کنند. مزیت هایی که این دزدگیرهای سیم کارتی دارند این است که می توان از راه دور نیز آن را کنترل کرد و با استفاده از نصب اپلیکیشن هایی برای گوشی های اندروید و آیفون دستگاه را روشن و خاموش کرد و به کنترل آن نیز دسترسی داشت.

دزدگیر اماکن با سیستم آلارم از طریق خط ثابت تلفن

در این نوع سیستم دزدگیر ها علاوه بر به صدا درآوردن و هشدار دادن برای آگاه سازی صاحب مکان و فراری دادن ورود افراد غیر مجاز، اقدام به تماس با شماره تلفن های ثبت شده در تلفن کننده خط ثابت نیز می کند؛ متاسفانه قطع خطوط تلفن ثابت توسط سارقین به آسانی قابل انجام است، به دلیل قیمت پایین از این نوع دزدگیر اماکن در بسیاری از محیط ها استفاده می شود.

دزدگیر اماکن بیسیم

همانطور که از نام این نوع از دزدگیر اماکن معلوم است، ارتباط وایرلس و یا بدون سیم بین پنل مرکزی و سنسور ها برقرار میشود. استفاده از چشمی های بی سیم به دلیل سهولت اجرای فرآیند نصب دزدگیر های اماکن با استقبال خوبی همراه شده است. طرز کار دزدگیر بیسیم که از انواع دزدگیر اماکن پرفروش به حساب می رود، به این صورت است که بلافاصله بعد از تشخیص ورود سوژه به محل سرقت با ارسال پیام های تحریک از چشمی به دزدگیر، فرمان آلارم و شماره گیری اضطراری صادر میشود. سنسورهای هشدار دزدگیر اماکن بی سیم، برای تغذیه از باتری استفاده می کنند و از طریق سیگنال های رادیویی با کنترل پنل ارتباط برقرار می کنند.

مزیت استفاده از دزدگیر اماکن بیسیم:

از مزیت های دزدگیر اماکن بیسیم شکیل بودن و تمیزی کاری در نصب آن است و همچنین کاهش هزینه های خرید سیم و اجرت سیم کشی را به همراه دارد، دزدگیر اماکن بیسیم از امکانات امنیتی بالایی برخوردار است، کنترل کامل سیستم از راه دور توسط گوشی امکان پذیر است و قابلیت نصب در مکان های جدید بعد از نقل مکان را دارد.

معایب استفاده از دزدگیر اماکن بی سیم:

معایب استفاده از دزدگیر اماکن بیسیم این است که سنسورهای بی سیم بی عیب نبوده و محدودیت‌هایی را نیز به همراه خود دارد و در مکان هایی که پر تردد است باتری بیشتری را مصرف می کند و هنگام نبودن ساکنین احتمال خاموش شدن وجود دارد همچنین امکان اختلال در عملکرد دزدگیر اماکن به دلیل مشکلات مخابراتی و نویزهای محیطی نیز وجود دارد.

نکات نصب پنل مرکزی دزدگیر

کات نصب پنل مرکزی دزدگیر

برای نصب پنل مرکزی دزدگیر باید به این نکات توجه کرد:

  • مکان گرم و مرطوب نباشد.
  • امکان اتصال به برق و یا پریز برق وجود داشته باشد.
  • مکان نصب به راحتی در دسترس نباشد که بتوان آن را دستکاری نمود.
  • امکان ورود کابل های ورودی و خروجی سنسور ها و آژیر ها به مکان نصب وجود داشته باشد.
  • در مکانی نصب شود که ریموت کنترل از پشت درب ورودی عمل کند و برد کافی داشته باشد.
  • در صورتی که پنل سیم کارتی نصب می شود، مکان نصب دزدگیر آنتن کافی داشته باشد.
  • نزدیک ترین فاصله نسبت به سنسور ها و هشدار دهنده ها را داشته باشد.(مرکز ترین حالت ممکن باشد.)

دزدگیر اماکن چیست؟

دزدگیر اماکن یک سیستمی فوق پیشرفته است که نقش مهمی در تامین امنیت مکان های مختلف از خود نشان می دهد و با قرار گرفتن در جای مورد نظرشان امنیت آنجا را به دست خود می گیرند و در صورت ورود غیر مجاز یا دزدی که در آن محل صورت گیرد به صاحب آن اطلاع رسانی میکند.

اجزا و قطعات مختلف دزدگیر های اماکن چیست؟

چشمی دزدگیر،پنل دزدگیر، مگنت دزدگیر، ریموت دزدگیر،بلندگوی دزدگیر،پدال دزدگیر

برای نصب پنل مرکزی دزدگیر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مکان گرم و مرطوب نباشد،برد کافی داشته باشد،مکان نصب به راحتی در دسترس نباشد، امکان اتصال به برق و یا پریز برق را داشته باشد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!