پشتیبانی : 09124489340

سنسور وزنی چیست

تعریف و کاربرد سنسور وزنی

امروزه اهمیت دزدگیر و چشمی های الکترونیکی مانند اهمیت چشم در بدن انسان می باشد.

چشم های الکترونیکی و دستگاه مرکزی دزدگیر مکمل هم هستند و در کنار هم سیستم حفاظتی بدون نقص را ممکن می سازند. چشمی های دزدگیر اماکن دستگاه هایی با فناوری پیشرفته و گوناگون هستند و به این گونه طراحی شده اند تا ورود غیر مجاز به محیط را تشخیص می دهند.

“سنسور وزنی” یکی از انواع چشمی دزدگیر های اماکن هستند که قابلیت تشخیص بر اساس وزن و حجم اجسام را دارند, این چشمی ها را سنسور وزنی یا pet immune motion sensor می نامند.

عملکرد سنسور وزنی

عملکرد سنسور وزنی

همانطور که گفته شد سنسور وزنی که بر اساس وزن و حجم اجسام قابلیت تشخیص انسان و حیوانات خانگی را دارد، در منزل و همچنین در فضای باز کاربرد دارد. در صورتی که حرکتی صورت بگیرد، این چشمی قادر به دریافت سیگنال و آنالیز آن می شود. این چشمی شامل دو سنسور حساس مادون قرمز و سنسور حساس به حرکت می باشد. به این صورت که سنسور امواج مادون قرمز را برای اندازه گیری گرما به سمت جاندار ارسال کرده و پس از برخورد به آن به سمت سنسور برمی گردد، حال سنسور دوم حرکت جاندار را بررسی کرده و وزن آن را تشخیص داده و سپس آژیر می کشد.

هدف از استفاده از این چشمی ها جلوگیری از سرقت و خرابکاری می باشد. برای دیدن انواع سنور وزنی می توانید به صفحه خرید سنسور وزنی سر بزنید.

انواع چشمی وزنی

چشمی های وزنی انواع مختلفی دارند که ادامه مقاله به بررسی آن ها می پردازیم:

چشمی وزنی داخل منزل

چشمی وزنی داخل منزل

این نوع چشمی معمولا برای کسانی که حیوان خانگی دارند استفاده می شوند. افراد زمانی که در منزل نیستند با استفاده از این تکنولوژی می توانند حیوان خانگی خود را آزاد بگذارند و در عین حال امنیت خانه خود را نیز حفظ کنند. این سنسور بهتر است در ارتفاع 1 تا 1/5 متری از زمین نصب شود.

اگر وزن حیوان خانگی شما بیشتر از میزان حساسیت سنسور وزنی می باشد، این چشمی را نصب نکنید.

چشمی وزنی در فضای باز

چشمی وزنی در فضای باز

از سنسور وزنی برای فضای باز نیز استفاده می شود. قطعا چشمی های وزنی منزل و فضای باز با هم تفاوت و عملکرد متفاوت دارند، اگر چشمی وزنی داخل منزل در فضای باز نصب شود، با خطا و آلارم های زیادی مواجه می شود.

نصب این سنسور در مکان ها پر رفت و آمد و شلوغ مناسب نیست.

چشمی وزنی بی سیم:

این نوع چشمی نیاز به سیم کشی ندارد، قابلیت نصب در مکان های مختلف دارد و نصب آن آسان می باشد.

در این نوع چشمی انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی صورت می گیرد، نیازی به سیم کشی از دستگاه تا سنسور وزنی وجود ندارد. از سیستم PIR می توانیم برای تشخیص حرکت انسان یا حیوان با وزن بالای 25 کیلوگرم کمک بگیریم و با استفاده از آن هر حرکتی مانند حرکت حشرات و حیوانات در چشمی دزدگیر وزنی ثبت نشود. این چشمی دزدگیر وزن بیشتری نسبت به چشمی با سیم دارد.

چشمی وزنی با سیم

این نوع چشمی از سنسور تا دستگاه مرکزی با کابل مشخصی سیم کشی دارد و ضریب حفاظت بالا و هزینه کمتری نسبت به چشمی بی سیم دارد. برای اتصال چشمی با سیم معمولا از کابل دو زوج استفاده می شود، یعنی برای اتصال به پنل نیاز به یک رشته سیم برای تغذیه منفی و تغذیه مثبت دارد. جنس این سیم ها از آلومینیوم یا مس، قطر آن بین 0.5 تا 0.7 و فویل دار یا بدون فویل می باشد.

مزایای استفاده از چشمی با سیم: استفاده از چشمی با سیم مزایایی از جمله استفاده در مکان های پرتردد می باشد که تفاوت آن با دزدگیر بی سیم این است که در مکان های شلوغ امکان نویز بالای محیط و اتمام شارژ وجود دارد که نیاز به تعویض باتری دارد، در صورتی که چشمی با سیم این محدودیت را ندارد. نکته مهم در خرید چشمی دزدگیر با سیم طول عمر مفید و کیفیت آن می باشد که از برند های معتبر تهیه شود تا کیفیت لازم را نیز داشته باشد و آلارم های کاذب نداشته باشد.

معایب چشمی باسیم: از آن جایی که استفاده از چشمی با سیم نیاز به سیم کشی زیاد دارد.

بهترین سنسور وزنی

سنسور وزنی مانند سنسور حرکتی هر جسمی که جلوی میدان دید سنسور باشد، سیگنال رو قطع و آژیر را فعال می کند، با این تفاوت که در سنسور وزنی یک چیپ وجود دارد که بر اساس وزن و حجم تنظیم شده اندازه گیری و عمل می کند.

در توضیح مورد بهترین سنسور وزنی باید گفت که این چشمی به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود:

سنسور داخلی حجمی وزنی تیتان:

ین نوع چشمی دارای قیمت مناسب، کارایی عالی و عمر چشمی میانگین 10 سال می باشد.

سنسور داخلی حجمی وزنی تیتان

سنسور داخلی حجمی وزنی پارادوکس:

این نوع چشمی دارای کیفیت و کارآیی عالی و قیمت تقریبا بالا دارد، میانگین طول عمر چشمی 10 سال می باشد.

سنسور داخلی حجمی وزنی پارادوکس

برای خرید و اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه لیست قیمت دزدگیر اماکن مراجعه کنید.

کاربرد چشمی وزنی برای حیوانات خانگی

سنسور وزنی برای حیوانات خانگی نیز کاربرد دارد و زمانی که شما در منزل نیستید، با فعال کردن این سنسور می توانید حیوان خانگی خود را در خانه آزاد بگذارید و احتمال خطر سرقت را به حداقل برسانید. صاحبان خانه معمولا برای اینکه با هر حرکت حیوان خانگی شان دزدگیر به صدا درنیاید از سنسور وزنی استفاده می کنند.

کاربرد چشمی وزنی برای حیوانات خانگی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که سنسور وزنی چگونه احتمال خطر را را کاهش می دهد؟ لازم به ذکر است که هنگامی که حیوان در خانه حرکت می کند سنسور حرکتی آلارم های پی در پی می دهد و اعلام خطر می کند، برای جلوگیری از این اشتباه، سنسور وزنی راه حل بسیار خوبی می باشد، به این صورت که با اندازه گیری وزن بیشتر از وزن حیوان اعلام خطر کرده و برای وزن کمتر از آن واکنشی نشان نمی دهد.

این سنسور توانایی آن را دارد که براساس وزن تشخیص دهد که در یک مکان انسان وجود دارد یا یک حیوان کوچک.

چشمی های وزنی می توانند از نوع مایکروویو باشند، قابل به ذکر است که معمولا چشمی این دزدگیر بر روی وزن 15 تا 45 کیلوگرم تنظیم شده است که البته در مدل ها و شرکت های مختلف متفاوت می باشند.

کاربرد چشمی وزنی برای حیوانات براساس وزن در منزل

نصب سنسور وزنی

نصب سنسور وزنی

برای خرید سنسور وزنی به نکات زیر توجه کنید:

بهترین مکان برای نصب دزدگیر در گوشه های اتاق، سقف و پاسیو می باشد زیرا فضای بیشتری را پوشش می دهد.

تابیدن نور مستقیم به چشمی، قرار دادن آن درمقابل یا جوار تهویه هوا، قرار دادن چشمی در کنار اجسام متحرک مانند پرده مکان مناسبی برای نصب چشمی دزدگیر نیست.

به طور کلی سنسور وزنی را در مکان های زیر نصب نکنید:

  • مکان هایی که شامل تغییرات دما هستند
  • در دسترس حیوان خانگی
  • در برابر مادون قرمز
  • در مکان های پر تردد
  • تابش مستقیم نور خورشید

در ارتفاع بیشتر از 2 متر

سنسور وزنی چیست؟

سنسور یا چشمی وزنی یکی از انواع چشمی دزدگیر های اماکن هستند که قابلیت تشخیص بر اساس وزن و حجم حیوانات و انسان را دارند.

عملکرد سنسور وزنی برای تشخیص حیوانات خانگی از سارقین چگونه است؟

هنگامی که حیوان در خانه حرکت می کند سنسور حرکتی آلارم های پی در پی می دهد و اعلام خطر می کند، برای جلوگیری از این اشتباه، سنسور وزنی راه حل بسیار خوبی می باشد، به این صورت که با اندازه گیری وزن بیشتر از وزن حیوان اعلام خطر کرده و برای وزن کمتر از آن واکنشی نشان نمی دهد.

سنسور وزنی بهتر است در کجا نصب شود؟

بهترین مکان برای نصب دزدگیر در گوشه های اتاق، سقف و پاسیو می باشد زیرا فضای بیشتری را پوشش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!