پشتیبانی : 09124489340

دستگاه Dvr چیست؟

دستگاه Dvr چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی در فیلم برداری و عکس برداری تحت عنوان دوربین های مداربسته، لوازم جانبی به آنها اضافه شده است تا به راحتی هرچه بیشتر فیلم های دوربین مداربسته را در دسترس کاربران قرار دهند.

آیا نمی دانید که این لوازم جانبی چه هستند؟ اطلاعاتی در رابطه با دستگاه dvr ندارید؟ به نظر شما دستگاه Dvr چیست؟ در ادامه مطالب از سیر تا پیاز این دستگاه و نحوه کار آن را شرح می دهیم.

dvr چیست؟

dvr یک دستگاه ضبط کننده تصاویر دوربین مداربسته می باشد، که توانایی ضبط و نگه داری تصاویر را بر روی هارد دوربین مداربسته دارد.

دستگاه دی وی آر یکی از بهترین دستگاه های ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد.

دستگاه dvr می تواند به راحتی انتقال تصاویر را به کاربران و بر روی تلفن های همراهشان هدیه دهد.

حفاظت کالا تمامی دستگاه های dvr خود را با گارانتی پس از فروش به شما خریداران عزیز، عرضه می کند.

dvr مخفف چیست؟

DVR مخفف کلمه Digital Video Recorder می باشد که امروزه در تمامی مکان هایی که از دوربین مداربسته استفاده می کنند، دیده می شود.

معنی Digital Video Recorder برابر با دستگاه ضبط تصاویر می باشد.

انواع دستگاه dvr

مدل های مختلفی از دستگاه های دی وی آر تحت عنوان ضبط تصاویر تولید و ساخته شده اند که در این بخش به تمامی آنها به طور کامل می پردازیم.

دستگاه dvr آنالوگ

این نوع دستگاه DVR برای دوربین های آنالوگ مناسب می باشد و از قیمت بسیار خوبزی نیز برخوردار است. این نوع دستگاه ضبط تصاویر کارایی مناسبی دارد اما برخی معتقدند که این دستگاه قدیمی شده است و از دستگاه های ضبط nvr بهره می برند.

دستگاه dvr توربو اچ دی

این دستگاه انقلابی جدید در سیستم های دی وی آر آنالوگ برپا کرده است و با کیفیت فوق العاده اچ دی، فول اچ دی و 4K به فروش می رسد.

توربو اچ دی قابلیت های بی نظیری هم در اختیار کاربران قرار می دهد که از جمله این قابلیت، تصویر برداری در شب، همانند روز است. دیگر نگران تاریکی تصویر نباشید.


فرمت dvr چیست؟

فرمت یک عملیات مهم در استفاده از دستگاه ضبط می باشد.

با استفاده از فرمت ها شما می توانید تصاویر را با حجم کمتری دریافت و انتقال دهید. فرمت تصاویر می توانند روند پر شدن هارد ذخیره سازی و همینطور انتقال تصاویر را بهبود ببخشند.

فرمت های ذخیره سازی در دستگاه دی وی آر، H.264 و همینطور H.265 می باشد که البته نسخه H.265 جدید ترین فرمت این دستگاه می باشد.


اجزای دستگاه DVR

هر دستگاهی از اجزای مختلفی جهت قابل استفاده بودن، تشکیل شده است. حال باید اجزا و ورودی های مختلف دستگاه dvr را با یکدیگر بررسی کنیم.


حافظه dvr

از اصلی ترین اجزای یک دستگاه dvr، حافظه یا به عبارتی هارد آن می باشد.

بدون هارد و یا در صورت پر بودن آن، دوربین مداربسته کارایی ندارد.

ورودی برق

این ورودی، منبع برق دستگاه دی وی آر را تامین می کند.

خروجی VGA و HDMI

برای انتقال تصاویر بر روی مانیتور و تلویزیون، وجود این پورت ها ضروری می باشد.

خروجی LAN

خروجی LAN، همان اینترنت است که از طریق کابلی به دستگاه dvr متصل می شود.

لازم به ذکر است که دستگاه ضبط باید برای اتصال تصاویر بر روی موبایل و همینطور پخش تصاویر آنلاین، حتما دسترسی به اینترنت داشته باشد.

ورودی صدا

کسانی که قصد دارند دوربین های مداربسته ای با قابلیت ضبط صدا نصب کنند، حتما باید دی وی آری خریداری کنند که از این پورت ورودی صدا برخوردار باشد.

اینچنین دوربین مداربسته مانند شنود عمل می کند و صداهای مورد نیاز در داخل دستگاه ضبط dvr، ذخیره می شوند.

بهترین دستگاهdvr

امروزه مدل های مختلفی از دستگاه های دی وی آر وارد بازار شده اند، اما نمی توان از برند های متفرقه انتظار جنسی با کیفیت و با گارانتی معتبر داشت، پس بنا بر این باید یکی از مدل های برند های مطرح جهانی را خریداری کنید که به طور کامل در ایران نمایندگی های فروش دارند و از پشتیبانی بخصوصی برخوردارند.

پیشنهاد ما به شما عزیزان دی وی آر TVT مدل TD-2108TS-HP می باشد که از بهترین مدل های دستگاه ضبط در ایران و جهان می باشد.

فروش ماهانه این دی وی آر در جهان به 15 هزار عدد می رسد.

قیمت دستگاه dvr

دستگاه های ضبط تصویر آنالوگ، نسبت به دیگر دستگاه های دیجیتالی قیمتی کمتر و مقرون به صرفه تر دارد، اما از جهتی هم دستگاه های nvr پیشرفته تر از دستگاه های دی وی آر می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت تمامی دستگاه های ضبط تصویر، می توانید به دکمه زیر مراجعه کنید.


hybrid dvr چیست؟

خب خب این موضوع کمی پیچیده است و بنده برای شما کمی ساده ترش کرده ام، اول اینکه در دی وی آر های معمولی، هر کانال آن توانایی ساپورت دوربینی با توان یک مگاپیکسل را دارد، یعنی اگر شما دستگاهی 16 کاناله داشته باشید، نمی توانید 16 عدد دوربین 2 مگاپیکسلی ip نصب کنید، تعداد آنها تقسیم بر 2 می شود، و تعداد ساپورت دستگاه dvr شما به 8 عدد دوربین کاهش پیدا می کند.

ولی دستگاه hybrid dvr اینچنین نیست، و می تواند دوربین های iP چند مگاپیکسلی را ساپورت کند و به راحتی از تمامی کانال هایش بهره ببرد.

nvr چیست؟

nvr دستگاه ضبط تصویر دیجیتال می باشد که برای دوربین های مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه nvr تکنولوژی جدید تری نسبت به دی وی آرها را دارا می باشد، ولی با توجه به جدید بودن و ساپورت دوربین های تحت شبکه، قیمت بیشتری نیز دارد.

سوالات متداول

دستگاه dvr چیست؟

همانطور که در متن مقاله به طور کامل این موضوع را شرح داده ایم، به اختصار توضیح می دهیم که دستگاه ضبط تصاویر آنالوگ می باشد که توانایی ذخیره و ارسال اطلاعات از دوربین را دارد.

دی وی آر ها چه انواعی دارند؟

دی وی آر ها در مدل ها و انواع مختلفی مانند 4 کانال، 8 کانال و 16 کانال وجود دارد که در این صفحه می توانید همه مدل های آن را با لیست قیمت مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

منتظر تماس ما بمانید!